fredag 18 oktober 2013

Farmor

Idag är det ett år sen du gick bort. Vid min sida såg jag de fina när ett ljus kom. Ett ljus som fick dina stängda ögon att öppnas. Nu skulle du bli hämtad. Till platsen farfar tog emot dig o inge mer smärta ska du känna. I så många år du ändå har kämpat och haft ont. Nu har du lämnat den kropp under vår jord. 

Trotts att ni är där vill jag har er här. Visa min man o hur vi bor. Visa hur man går i skog o spika upp ett hus.
Spela dragspel i tyska melodier o äta den mat man alltid älskade.
Lyssna på farfar där han tar upp pipan o berättar om våra svenska kungar. Visa urstenarna människor från förr ritat o tyda deras budord. Så mycket jag vill visa. Hur stolt jag e o sett upp till er.

Allt gick så fort o allt vart inte som de tänkt. Jag hamnade i ilska. I ren hat mot allt. Sedan kom skulden....nu e de saknaden. Men jag lever på minnerna men kan inte aluta tänka hur allt hade vart om vi ficl veta från början. Då kanske vi kunde fått våran tid för varann som farmor o barnbarn säga de vi ville få sagt. Få de frågor man undrat svarat.

Det gör hemskt ont farmor och av en anledning har min sorg tilö min älskade farfar risigt ikapp. De va väl som jag la den sorgen kanske åt sidan när jag såg hur ledsen du var. Dp gjorde man aå lycket sattyg för att du skulle glömma det som gjorde ont.  Mina barn kommer aldrig få träffa er... Lord hade vallat pojkarna o trollet skrämt sk7ten ur dem. ERKÄNN farmor att farfar förmodligen gör en kvällsmacka till både sig lord o trollet. Be han bara undvika leverpastejen o saltgurkan.
Mina minnen är så starka men vissa saker e mer otydliga än förr och de gör mig rädd. Jag vill inte glömma de liv som jag saknar oxh vill tillvaka. Jag saknar er. Ni var nig de enda i min uppvöxt där man inte könde sig annorlubda. I vägen. Jobbig o så vidare. Fast farmor fick ett o annat stenakott av gräaklipparen i smalbenen. När man kastade grus på gräsmattan för att du sa att jag Inte skulle göra de. Hoppas dom kraterna e borta nu.

Sp mycket du ville vi skulle göra.
Vi skulle åka till disneyland
Tyskland o visa vart du kom ifrån
Vi skulle börja bowla
Och dansa tango. Du va ju som du sa en jävel på de.

Hör kommer en sång till dig vi allyid sjöng nör vi fiska

Ta ned mig tikl sjön
Ta ned mig till sjön
Jag kännet att jag måste iiiiii

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar