tisdag 8 juni 2010

Law & Order

Kan inte sova efter att sett ett avsnitt av Law & Order där småflickor mellan 7 - 9 år blir bortförda, våldtagna och sedan strypta för att sedan dumpas någonstans.

Varför finns det sådana här sjuka avsnitt av olika polisserier. Jo för att sådant här händer och det kommer nog hålla mig vaken.

Jag kan inte fatta hur en man (oftast) kan sjunka så långt som att gå på små barn som inte ens kan förklara vad som sker. Tanken får mig att gråta, jag vill inte med jag gör. Jag kan inte vara tyst då jag tycker att man inte riktigt förstår att det här förekommer! Jag läste en bok om en mamma som kämpade för att inte bli av med sin son då hon visste att pappan gjorde sexuella övergrepp. Hur kan man inte ta något sådant på allvar!? Jag förstår inte vad det är för sjukt samhälle vi lever i!

Ta saker och ting på allvar! Barnen är oskyldiga, låt inte deras oskuld gå förlorad med deras barndom!

Nej men så funkar det inte... det är en synd och pinsamt! Barnen förlorar hela sin uppväxt på grund av att vårat samhälle inte kan ta en rop på hjälp på allvar!

"När Blodsbanden brister"
Är en sann svensk hostoria som beskriver myndigheternas brister i samhället och vilken dålig kommunikation de har samt dåligt sammarbete alla myndigeheter har med polis, socialkontoret, BUP, dagis och läkare!

Sådana här böcker ska stå på första sidan på expressen och aftonbladet och inte om Linda Rosings operationer eller hur man går ner si och så många kilon!

Vakna upp för fan! Det är hemskt, man vill inte läsa! Men det är sanning och ett problem vi har som inte tas upp som allt annat gör!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar