tisdag 13 september 2011

Polisen säger bara släpp.

…svärfar skickade en tidningsartikel om rumänska tiggare då denna tjej har kontaktat mig nu på sms och tack vare Google translate har vi haft en viss kommunikation.

… den uppfattning jag fått av dagen och lite internet kollande kom jag och tänka på hur liten hon såg ut. Hon pluggade innan hon kom hit och hon har vart här i 6 månader. Hon ber om barnkläder och hjälp med jobb och ber mig sen sluta sms:a då hon är inne i en bil och jobbar… hon vill häller inte säga hur hon kom hit utan säger att hon tigger för sina barn och hennes överlevnad.

Trafficking som är något vi haft stora diskussioner om i skolan dyker upp i mitt huvud där det finns artiklar som berättar att en hallick tar unga tjejer från Rumänien och låter dem tigga, stjäla och sälja sig själva. Jag tror hon inte är 21 för då hade jag förmodligen inte stannat upp.

Jag ringer polisen och pratar med en telefonist som blir mycket upprörd och tog till sig allt jag sa fast jag sa att allt var så osäkert, att hon kan vara bluff, att jag kan misstolkat sms:en men hon ville absolut att jag skulle prata med citypolisen då detta är en stort problem!

Jag kommer till en trevlig manlig polis som jag trodde verkade veta vad han pratade om tills hans säger att jag skulle ge upp och att de inte kunde göra någonting. Han sa att jag förmodligen “ser fel” eller missuppfattar hennes ålder av hennes utseende som om de skulle se yngre ut och han konstaterade att de va fattiga och jobbar som tiggare till att tjäna pengar vilket inte är olagligt.

…men tänk om mitt öga stämmer? Tänk om hon inte är myndig?

Jag ska försöka släppa detta för poliserna vet vad de snackar om men… finns de inga undantag… tänk om det är så jag tror och ser och läser?

Det blåser något enormt ute och jag funderar hur jag ska somna och om jag kan tolka om mina sms jag fått av denna tjej. sista sms var uppfattning att inte sms:a jobba i bil…

 

….tänk om, tänk om… ja, tänk om det är en omyndig tjej som blir utnyttjad? tänk om?

det är just denna inställning hos polisen som gör att vi än idag har trafficking i Sverige, för de lägger alla över en och samma kant. De är tiggare självmanta för att tjäna pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar