tisdag 13 september 2011

Mycket intryck på en dag.

Gårdagens kväll var väldigt energiskt efter ett trevligt besök hemma hos svärföräldrarna. Vad är Tolerans, Intolerans, Vad är PK. Vad går spelet ut på? Filmerna?

Idag hände det. Pressträff på Forum för Levande Historia. Nerverna var överallt och vi ska inte tala om svettningar. Jag tror vi fick ena press killen rörd då hans ögon vattnades efter intervjun och man var så stolt att man har den grupp man har.

Det var enormt mycket känslor och intryck att ta in och efter pressträffen följde jag med Ville till hans personliga intervju som han fick hålla för oss och det var såå otroligt bra. Han kommer bli något stort!

På vägen hände en olycka i Fridhemsplan vilket fick mig att ta en promenad till Hötorget för att göra ett ärende på Swedbank där något oväntat händer.

Vid en lyktstolpe sitter en ung kvinna. Hon heter Anna och har inget hem och ingen mat. Jag ger henne en macka som får henne att sträcka ut sin hand mot min. Vi försökte prata med de få ord hon kunde få fram på engelska. Hon ber om kläder till hennes barn, frågar om det finns jobb och frågar om min Tro.

Hon frågade om mitt nummer och jag gav det till henne för att sedan gå min väg till tunnelbanan. På väg till tunnelbanan fylls jag av en otrolig rädsla som var så enormt välbekant. Jag betedde mig som Thessan 15 år som försökte hjälpa alla i hela Världens som gjorde mig tals gånger knäckt och utnyttjad.

Jag kunde inte släppa denna mystiska känsla och tog mig till kyrkan. Där kom vi fram till att hon kom för nära och tog handen när jag gav lillfingret och att jag inte reagerade på vad som hände för då var det den 15.åriga tjejen som ville alla gott som agerade.

Hur ska man skildra deras olycka utan att ge den till mig?

Ta avstånd, men när?

Det finns inga, jo det finns svar men det är meningslösa då alla måste få sin insikt i vad det är.

Efter prat och prat om livets orättvisor där jag spyr på mig själv som människa och hur maktlös jag känner mig som inte kan hjälpa allt och alla händer något som jag längtat efter.

Jag kom underfund med mina drömmar och dess betydelse. I morgon 17:30 ska jag till kyrkan igen och förhoppningsvis kommer jag kunna vara där i kyrkan och prata med sorgsna själar och göra det jag är bra på. Lyssna och ge råd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar