torsdag 2 december 2010

Falskt opera är lika med en smäll!

Idag har man vart muslim i en timma då man besökt moskén med skolan, spelat innebandy och haft teori när alla andra har slutat men det är sånt man får ta när man är lite efter i huvudet.

Det roliga kommer när man är på väg hem. Jag och två klasskamrater sätter oss och jag säger något operaliknande till något och när jag satt mig ner fick man en knytnäve på armen och bredvid mig säger den mannen:

“Om du sjunger opera en gång till slår jag ihjäl dig!”

Vi blir knäpptysta och jag blir lite ställd men vi fortsatte babbla på. Sen så öppnar han munnen:

“Det finns inget värre än opera, jo, min svärmor men henne gjorde jag mig av med. Det är så man måste göra.

Vu byter plats för att slippa bråk men ser sedan hur han tar sin tumme mot den tomma stolen och pressar ner den som om han skulle mosa mig… jag rasar i skratt och får dem också att skratta och med det fick man en smäll innan han sprang av tåget men det var det värt… tre tröjor och en jacka fick slagen att kännas endast lite tryckiga… men jag tyckte det var rätt kul. och de tyckte de flesta på tunnelbanan som såg detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar