lördag 28 augusti 2010

Jag spyr som en gris

Migrän

Migrän är en typ av kraftig huvudvärk som kommer i anfall. För det mesta är värken pulserande och sitter i ena halvan av huvudet. Ofta blir man också illamående och det är inte ovanligt att man kräks. Huvudvärken varar för det mesta mellan 12 och 24 timmar.

Kan inte se på högra sidan och kan inte prata i huvudtaget… Gick och la mig så fort jag kom hem och vaknade av att värken var katastrofal. Gick ut med Vovvebäbisarna och gick till sängs. Men problemet r att jag inte kan ligga. Jag måste stå upp och gärna gå. OM jag stannar spyr jag men samtidigt som det hör så jävla ont och kroppen är helt förstörd. Inge ljud och inge ljus. Fattar inte hur jag klarar av detta. Det ska ju vara omöjligt. Anledningen till att jag gick upp va att söka upp migränanfall då jag vart rädd ett tag för att den är så intensiv och våldsam men tydligen så kan sånt hålla i dig i fyra dygn. Vikken mes jag e som klagar över några timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar