måndag 18 maj 2015

"Underbara ADHD" in my ass

Jag är fan riktigt förbannad och dessutom frustrerad och kränkt.

De kränkande började innan förställningen  där en person frågar vart jag ska. Jag svarar då trevligt att jag ska på en ADHD föreläsning... vilket personen svarar med att "som alla ändå verkar ha nu för tiden"

Människan i säga vet nog inte om att denna otroligt dumma kommentar går till en tjej med adhd

Med jobbig uppväxt
Jobbiga och stormiga relationer till familj och vänner
Mobbing
Skola

Än idag har svårt med de sociala spelet
Svårt att få behålla jobb...
Jag är idag deltids sjukskriven med försäkringskassan i hälarna med skulder hit och dit. Jag har ett jobb som avslutas i juni och jag har ingen utbildning eller någon resurs till att kunna plugga.
Jag är 25 år och känner mig mest vilsen av alla och ensammast med att ständigt kriga.

Vi går på föreläsning i Boulevardteatern "ljuvliga jävla Georgios "

Äntligen så finns de en krigare som lyckats och nu redovisar men de man får på denna timme är ...som de kändes för mig ett skryt på allt dumt han gjort och ett skryt på allt gott han sedan gjort efter sin diagnos.... watta fakk? 

Det fanns ingenting över hur personen i sig lyckades. Vad fick han att tänka annorlunda hur lyckades han från brottsregister med de feta cv.t

Jag har gått med i så många grupper på Facebook.  Läst på nätet och allt man får läsa är hur bra de är med adhd och hur svårt det är med adhd.

Men hur fan hanterar man de då? Hur hanterar man de svåra. Man kan liksom inte bara låta de va och försöka se över de fina. Då kommer ingen någonsin vilja va min vän, partner eller anställd.

Jag går KBT jag går på massa mediciner med jobbiga biverkningar och de är absolut skönt att höra när ens läkare säger vilken bra inställning jag har. Klart som.fan jag måste ha. Om jag skulle känna med alla biverkningar hade jag varit ett vrak som bara gnällde över allt som hände i ens kropp.
Utan att bita ihop hade hela världen tunnelbanan fått höra vad jag försöker inte höra tuggummit  smartphone knapparna ljud.  Tuggande på naglar som smattrar någon som hummar någon som luktar . Någon med fet finne på näsan man bara vill klämma.

Jag vill bara explodera!

Tänk vad en persons kommentar kan starta igång en sådan här frustration  och ja.... jag vet inte vad jag ska göra med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar