fredag 13 september 2013

Saknar mitt gamla jag.

Jag vet inte när jag försvann och vart den negativa och deprimerande personen som är otroligt främmande för mig.

Jag har alltid varit i alla lägen väldigt positiv, väldigt mån om mig själv och andra och undvika allt negativ och när man måste faca det har jag alltid vänt det till något positivt.

ingenting kunde påverka min inställning för allt hade sin mening.

Men någonting hände när jag fick sluta på Nordicnet. ett jobb jag brann för och älskade, och ett jobb jag trodde jag skulle behålla samtidigt som en stor del av mig slets itu när min farmor gick bort. En sorg jag inte lät mig bearbeta för att fokusera på mitt jobb.

Man tappade lusten till träningen, lusten att städa, laga mat, tappade lusten till att leva.

Jag tappade tålamodet och stöde mig på allt och alla och framför allt mig själv.

Nu jobbar jag på Bisnode f.d Soliditet och Justitia och jag älskar mitt jobb. Jag får varje dag ringa till de 8% som lyckats mot alla odds hamna på högsta kreditvärdighet över 1.4 miljoner företag vi har idag.

samtidigt som jag började på detta jobb fick jag veta att min ADHD var i högsta grad och att jag dessutom led av den Bipolära sjukdomen manodeprissiv typ 2.

Många läkarbesök vart hög frånvaro plus oro om man får vara kvar när fler och fler slutade.

Men jag älskar mitt jobb. och brinner för det och tror på de jag säljer. Jag försöker nu hitta tillbaka till mig själv och självförtroendet men jag vet att det kommer ta tid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar