fredag 15 mars 2013

En av de lyckligaste dagarna!

Idag var jag och Richard på kvinnokliniken för att göra fertil testet efter alla problem jag haft som gjort att chansen att bli gravid har minskat för varje gång.

Jag fick en månads medicinering som gjorde mig sängliggande och även Richard fick äta en del för att minsta förkylning kunde försvåra läkningsprocessen. För ett år sen sa de att jag förmodligen inte kunde bli mamma på naturlig väg så ångesten inför idag var hemsk.

Richard satt vid min sida hela tiden och när han sa att om vi inte planerar att skaffa barn nu bör jag börja med preventivmedel eftersom de gick över förväntat väldigt bra. Jag är alltså helt frisk nu utan cystor, ärr och inflammationer. Jag och Richard kan alltså när tiden blir inne bilda familj och tårarna bara rinner av lycka.

Det känns att efter allt helvete att de börjar vända. Enda pusselbiten som saknas är ett arbete vilket inte känns så jätte svårt ni då jag har 7 pusselbitar och en av dem ska matcha resten av min perfekta tavla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar