måndag 27 februari 2012

... Och så har man varit hos veterinären efter en grymt rolig dag!

Idag var det en händelserik dag. Jag och Molly drog hemifrån klockan nio och kom hem halv fyra efter mycket lek och bus.

Vi möter upp Rubban och Lillen på vägen hem efter skogspromenaden med Cicci och fortsatte promenaden till Hässelby strand badet dör hundarna sprang för fulla muggar tills det roliga slutar med att Molly springer mot änderna långt ut på isen och lille Nilo bryter av hela klon med ben och hela skiten.

Vi drar till Hässelby strands djurpraktik och får tiden klockan två. Vi följer Lillen till Hunddagiset och fortsätter hem till Rubban där vovvarna får lunch och äter mannagrynsgröt. Men efter sista skeden var det bara att dra till veterinären.

Molly och Sonja fick följa med som moraliskt stöd så det vart allt bra trångt med oss alla i rummet. Jag och Molly kom hem vid halv fyra och jag var så trött och frusen att jag missade Greys Ansthomy! Men men.

Tog en promenad vis åtta med gumslan och köpte mig en pizza och Grisöron till Molly. Nu ligger vi utslagna i hundsängen i vardagsrummet med tre täcken och myser till TV:n. Grym helg och dag måste jag ju säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar