fredag 25 mars 2011

Skilda verkligheter

Jag sitter i soffan i mörkret i vardagsrummet. Jag vet inte riktigt vad jag tänker eller känner. Det är just nu bara så mycket. Allt börjar snurrar. Hur ska två olika själar från två olika kontinenter, med olika värderingar och syn sett falla tillsammans till en hög av skit?

Ying och Yang har man hört talats om. Natt och dag. De är som plus och minus. De sätter sig samman. Man blir som ett lag, ett team. Men hur kan man leva ihop när båda vill åt olika håll och sitter fast i varandra? Hur ska man göra för att de ska börja samarbeta?

Jag vet inte vad jag svamlar om just nu men känner bara att jag måste skriva av mig.

Individer med olika språk, kultur med mera kan matcha så bra ihop och samtidigt förstöra varandra långsamt tills det inte finns något kvar. Hur ska man bli detta team när både ser sig själva ha rätt och den andra fel. Ingenting går… någonstans måste man mötas och jobba ihop sig, som ett lag.

Som Innebandyn, vi har vänster fordvard, höger, centern, backarna och målvakten. Alla har olika positioner och uppdrag med alla har samma mål. Hur når det dit… Det möts och samarbetar. Hur går det om de börjar bråka om vilket mål bollen ska i? Det blir KNAS!!!

Hur kan jag som utomstående hjälpa till som står utanför planen och ser på göra något innan något händer? Hur kan jag hjäpa?

Jag kan inte… så länge inte ena eller andra partnern vill sammarbeta och förstå sina och andras brister och bara kör sitt rejs kommer alla bara slåss ihop i en stor ouhröoifhvpohvöohovhsövaqp!!!!!

Fuck måste sova! Vet inte vad jag skriver…. glöm allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar