onsdag 26 januari 2011

Jobbig dag…och då menar jag de!

Vaknar vid fem, går ut med hundarna, och sedan vid 8 igen. Käkade lite tonfisk med pojkarna och innan jag åker kommer huvudvärken.

Igår var jag hos läkaren och bekräftat att jag hade kraftog migrän som måste utredas. Tabletterna kostar 300 kr för 6 tabletter och man tar 2 under ett anfall. CSN gav mig inga pengar och kvällen vart en butter kväll med frugan och fyra snygga händer med 40 snygga naglar.

Tillbaka till denna dag. Jag åt alltså lite tonfisk, min medicin och sist en treokomt. På tunnelbanan får jag hoppa av och spy i åkeshov då man både kände smak av tonfisk som pyntades med mina tabletter på marken. Sitter på tåget, på väg till skolan och vill bara dö. Efter skolan skulle man hem och vila lite för att sedan jobba.

Vi slutar kvart i två och väntar på Alvik tåget. Tåget stannade i skärmabrink där vi fick vänta 6 inuter på nästa tåg som gick till Åkeshov (stod de) Sedan släppte de av oss i gullmarsplan där vi fick vänta ca en kvart på hässelby tåget som stoppades i skanstull och kröp till medis, där satt man i ca tio monuter innan den rullade in i slussen.

För att ta sig hem krävdes ersättnigsbussar från slussen. För att komma in i bussen behövdes sms biljett som jag inte fick upp då mobilen var stendöd. Jag fick inte släppas in och jag sprang allt jag kunde ner mot hagsätra. De va då samma tåg som jag klev på som jag klev av på då den skulle vända tillbaka. Satt där i tio minuter. Försökte få någons telefon för att ringa richard och säga att jag nog inte  kommer hinna.

Jag springer hem, raggar laddare som inte finns någonstans.. jag Ringer Richard som inte va glad. Klockan va då halv fyra och jag var rätt stressad och uppjagad över den otroligt jobbiga resan.

Då fråga han vem som ska ta hand om dem då? Inte vet jag…. om jag hade kommit hade jag ju jobbat så jag vet inte riktigt hur han hade  tänkt.. skulle jag jobba och vara hundvakt samtidigt. Mamma slutade jobbet halv fem, hon kom hem sju! Den enda linjen som funkar är den röda. hagsätra-gullmars. hässelby strand-fridhemsplan. mellan gullmars och fridhemsplan fanns inga fungerande signaler… trotts kaoset stod de på äckel sl att de fungerade normalt vilket det inte gjorde. Jag är så jävla irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar