lördag 11 december 2010

Släktforskning, med snöbus.

Idag vaknade jag av en morgon sång halv sju på morgonen av min älskling som var på väg hem från parrrty.

Somnade om efter ett tag med lite saknad från min prins. När jag vaknade åt vi frukost och sen skulle jag ut och skotta vilket jag kanse gjorde i några minuter innan jag från ingenstans började att göra en jätte snölykta som jag också tröttnade på och började fortsätta till en iglo men avslutade de hela med att det vart en halvklart torn.

Jag går till mina grannar som släktforskar och stannar där till fyra då de skulle på julbord. När jag kommer hem är jag så känslofylld med intryck av historien och bara babblar på tills rödvinet kommer fram på bordet.

Familjen Rosengren har varit ingifta alltså släkt pökar på släkting plus att vi har haft kvinnomördare….  nu överdriver jag rätt mycket då det bara va en kvinna som vart mördad men det låter mer dramatiskt med kvinnomördare som fick 27 dagars fängelse med vatten och bröd.

Pappa Nicklas har kungar i sitt släkte och min älskade farfar har i generationer varit bonde, dräng och skomakare.

Vi har haft höga diskussioner med Nicklas om förutfattade meningar… Jag och mamma vann! Yes! Nu ligger grönsaker i ugnen och vi myser med lite prat och gott vin i den julharmoniska atmosfären som mamma varje år skapar med dekorationer, musik från flöjter av filmklassiker med massa god mat.

Saknar min prins men får träffa honom nästa vecka förhoppningsvis.

 1031104510321039      Älskar dig!

1033104610361048HPIM1035

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar