lördag 30 oktober 2010

Tjock som man är…

Sitter med pappa Nicklas och sonen Samuel 11 och tittar på Män som Hatar kvinnor. Har käkat fett med Tacos, Godis och vin… Angelica som har vart frånvarande i hundra år hör ju av sig just då man inte är hemma… men men. =)

Såg bion “Himlen så oskyldigt blå” med kärleken. Han är mer kritisk mot min mat än på filmer då han aldrig ger mig femma nästan men på bio kan han ge fulla poäng trotts att det är massa kärleks trams vilket jag HATAR. Filmen hade vart hur bra som helst om man tog bort allt gulligull.

Älskling är min sin andra älskare i stan. Vad har Ola som inte jag har? Hihi… =) Nej men det är söta ihop… eller något.

Himlen är oskyldigt blå

Det är sommar och året är 1975. Martin går ut andra ring och flyr betongen i stan för ett sommarjobb på Sandhamns exklusiva seglarrestaurang i skärgården. En helt ny värld öppnar sig för Martin. Han blir omhändertagen av restaurangchefen Gösta, en playboy i centrum av den svenska societeten och möter samtidigt den stora kärleken. Men bakom den glamorösa fasaden i skärgårdsidyllen döljer sig en helt annan verklighet. Innan Martin riktigt förstår vad som hänt befinner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria. Himlen är oskyldigt blå är baserad på den sanna berättelsen om det största narkotikatillslaget i svensk kriminalhistoria när den så kallade Sandhamnsligan sprängdes 1975.

Drama - Tillåten från 11 år - Filmlängd: 1 tim 52 min

Regi: Hannes Holm - I rollerna: Bill Skarsgård, Peter Dalle, Josefin Ljungman m.fl.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar